You are not logged in.

Wednesday, April 16th 2014, 8:57pm

Dear visitor, welcome to Avira Support Forum. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "sardegna" started this thread

Date of registration:
Feb 16th 2010

  • Send private message

1

Tuesday, February 16th 2010, 7:02pm

Mailguard: Gültigkeitsprüfung des AntiVir LSPs ist fehlgeschlagen

Hallo,

ich kann seit ein paar Tagen den Mailguard nicht mehr starten. Im Ereignisprotokoll steht folgende Meldung:

Ein Fehler hat sich ereignet in AntiVir MailGuard.
Fehlertext: Die Gültigkeitsprüfung des AntiVir LSPs ist fehlgeschlagen.
Fehlercode: [24048]

Ich habe mir die neueste Version von AntiVir Premium heruntergeladen und eine Reparatur durchgeführt. Kein Erfolg.

Hat jemand eine Idee.

Sardegna :(

Date of registration:
Nov 4th 2009

Version:
Avira Free Antivirus
Avira Antivirus Premium
Avira Internet Security
Avira Free Mac Security

Operating System:
Windows 7 64bit

  • Send private message

2

Wednesday, February 17th 2010, 8:26pm

Hallo Sardegna,

du solltest deinen Winsock mal reseten. Starte die Windows Eingabeaufforderung (bei Vista und 7 bitte als Admin ausführen).

In der schwarzen Konsole gibst du folgendes ein: netsh winsock reset

Danach, und das ist SEHR WICHTIG, startest du dein System neu.

Führe jetzt eine Reparaturinstallation von AntiVir durch und starte nochmal neu. Das Problem sollte nun behoben sein. Bitte poste das Ergebnis hier rein.
Freundliche Gruesse / Best regards
Avira Operations GmbH & Co. KG

Sven Hoffmann
Consumer Support